Ahad, 31 Mei 2015

SHAKLEE EFFECT - OSTEMATRIX

Alhamdulillah
bertemu lagi kita di ruangan testimoni :)
testimoni pasal SEMBELIT pulak
hihihi

Kali ni khas untuk OSTEMATRIX
atau nama lainnya KALSIUM
ape yang bestnya OSTEMATRIX ni?

Banyak produk ade mengandungi kalsium
susu or keju
pisang or bijirin


tapi nape saya suka sangat amik OSTEMATRIX?
Kenapa harus pilih suppliment shaklee jugak
Haa ...

1st ... saya memang pengamal tegar kalsium sejak saya belasan tahun lagi

mak selalu pesan ...
minum susu tu nda, masa mak mengandung kau dulu
mak tak cukup kalsium
jangan sampai dah dapat sakit-sakit badan, baru nak minum susu tu
bebelan mak sampai sekarang

Dulu susu an**** pujaan hati sebab xde choice nak pilih jenama lain. lagi pun, dah tentu tak berduit lagi pada zaman sekolah. So minum je la yang mana mak belikan. Teguk la susu saban hari sampai satu tahap memang xleh nak telan dah. Dah tepu. Dah loya rasa kat tekak ni nak telan susu. So .. solution, tambah milo bagi ada perisa. Boleh la telan pada mulanya, pastu tak mau masuk dah.

Start dari situ, beli pulak jenis kapsul/tablet. Mudah la ckit nak telankan. teguk je dengan air. Selesai.  Dari satu jenama ke satu jenama saya try tapi ... entah. takde plak rasa apa-apa pun dok pulun makan kalsium. Bila time sukan, kaki lenguh jugak tak baik-baik. bila jalan nak gi dan balik kuliah, penatnya kaki ni. huhuhu

................................

Nak di jadikan cerita
saya kenal Shaklee
masa tu saya tengah menyusukan anak ke-2
masa anak baru dalam 3-4 bulan

saya start ambil OSTEMATRIX pun agak lambat masa tu
anak dah masuk setahun lebih baru terasa nak ambil
tak terfikir nak cuba awal-awal kan
ermm ...

1 botol tahan sebulan
1 hari telan 4 biji
hui .. cam banyak je nak kena makan
pastu ade pulak aturan nak makan
ade pulak pantang larangnya

So .. untuk permulaan, saya telan 2 biji je sehari
jimat ckit kan
leh la tahan 2 bulan / botol kan
hihihi
...................................

Terkejut dalam masa yang sama teruja
sebab rasa lain benar la OSTEMATRIX ni
Haish ... bio betui?
Benar-benar rasa 'something'
Bukan saya je rasa camtu, 
anak yang tengah menyusu pun kena tempias sekali

Syukur Alhamdulillah yang amat
dipertemukan dengan OSTEMATRIX ni

..................................

Anda nak tahu KELAINAN OSTEMATRIX ni?


Mula-mula 2-3 hari makan tu
tak nampak perbezaannya

Lepas tu ...
Paling ketara sekali
Paling teruja sekali
wow .. makan 2 biji malam tu

hihihi .. pagi esok
sebelum subuh
perut dah start memulas-mulas
nak ter .. terbe
hahaha
lawas sungguh la pulak

sebelum ni ..
saya memang terkenal dengan sembelit
kadang-kadang seminggu baru boleh dapat melepas
seksa

Pagi esok pun lawas jugak
Pagi lusa .. eh sama jugak
alhamdulillah syukur sangat-sangat

yang paling seronoknya
anak pun LAWAS jugak
Walaupun bukan dapat membuang hari-hari
sekurang-kurangnya dah tak payah masukkan ubat kt buntut anak
Lega .. alhamdulillah

Akhirnya
dapat juga jawapan pada masalah sembelit anak
Akhirnya
Dapat juga 'sesuatu' yang boleh membantu diri sendiri dan anak dalam masa yang sama

..........................

Sampai saat ini,
memang saya tak tinggal OSTEMATRIX Shaklee ni
WAJIB dan sentiasa ada bersama-sama

Tq Allah ..
buat saya terbuka hati untuk mencuba OSTEMATRIX



sms/wassup : taip OSTEMATRIX ke 017 8355030

atau

pembelian terus secara on9 (kad debit/mastercard diperlukan)

klik link di bawah



* Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan